Visuell identitet for Valkyrien

Oslos beste shoppingopplevelse

Velkommen til Valkyrien, en helt ny shoppingopplevelse på Majorstuen i Oslo. Valkyrien er en skattekiste fylt med gode opplevelser, gode smaker og inspirerende mote.

Vår utfordring var å lage et konsept som var inspirerende, apellerende og kommunikativt digitalt, så vel som på print, og noe som representerte de ulike butikkene. Identiteten er forenklet med en nøytral svart farge som base og farger i et system som kan uttrykke ulike stiler og uttrykk.

Art Direction
Merkevareidentitet
Merkevarestrategi
Konseptutvikling
Digitalt design
SoMe-kampanje
Visuelt språk
Motion Design
Tekst

Valkyrien_logo-loop-revers-GIF
SMFB_Valkyrien_Giftset2-3_LQ

Den visuelle identiteten til Valkyrien vil bli sterkt påvirket av konseptene i senteret. Derfor trengte vi å lage et system som kan omfatte alle deres individuelle stiler, og samtidig fremstå som en samlet destinasjon.

Valkyrien_bag_preview
SMFB_Valkyrien_signage
SMFB_Valkyrien_Giftset2-2_LQ

Navnet Valkyrien kommer fra en T-banestasjon som er nedlagt. Bygningene ligger ved siden av en stor Y-(V)form, og dette er hovedinspirasjonen for logosymbolet. Identiteten er bygget på klassisk håndverk innen typografi, med en fargepalett som i kombinasjon skaper en bro mellom ærbødighet og motelivsstil.

SMFB_Valkyrien_pearl
SMFB_Valkyrien_wall3-3
SMFB_Valkyrien_Bygg-03
SMFB_Valkyrien_SoMe
Valkyrien_etasjer_sort2
SMFB_Valkyrien_signage_front
SMFB_Valkyrien_wall2

Dinamo Design
Oscars gate 55,

0258 Oslo

design@dinamo.no

Miljofyrtarn_l

Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg sertifisert som Miljøfyrtårn.