Visuell identitet for Valkyrien
Velkommen til Valkyrien, en helt ny shoppingopplevelse på Majorstuen i Oslo. Valkyrien er en skattekiste fylt med gode opplevelser, gode smaker og inspirerende mote.
Vår utfordring var å lage et konsept som var inspirerende, apellerende og kommunikativt digitalt, så vel som på print, og noe som representerte de ulike butikkene. Identiteten er forenklet med en nøytral svart farge som base og farger i et system som kan uttrykke ulike stiler og uttrykk.
Art Direction
Merkevareidentitet
Merkevarestrategi
Konseptutvikling
Digitalt design
SoMe-kampanje
Visuelt språk
Motion Design
Tekst
Den visuelle identiteten til Valkyrien vil bli sterkt påvirket av konseptene i senteret. Derfor trengte vi å lage et system som kan omfatte alle deres individuelle stiler, og samtidig fremstå som en samlet destinasjon.
Navnet Valkyrien kommer fra en T-banestasjon som er nedlagt. Bygningene ligger ved siden av en stor Y-(V)form, og dette er hovedinspirasjonen for logosymbolet. Identiteten er bygget på klassisk håndverk innen typografi, med en fargepalett som i kombinasjon skaper en bro mellom ærbødighet og motelivsstil.
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg sertifisert som Miljøfyrtårn.