Pakningsdesign for TINE Ysterier
TINE har flere små ysterier, hver med sin egen identitet uavhengig av hverandre. I tråd med TINEs nye strategi er det nødvendig å samle disse ysteriene inn i et system med elementer fra hovedserien for å styrke TINE-merkevaren som helhet.
Pakningsdesign
Merkevare identitet
Konseptutvikling
Prosjektet startet med kartlegging av farger og karakteristiske elementer som kunne gi verdi til det nye designet. Ysteriene har ulike hierarkier når det gjelder type ost versus stedsnavn, og mangfoldet i ostens former presenterer også en utfordring for å skape et helhetlig design.
→ 2: TINE har både historiske og nyere elementer som kunne integreres for å danne et designsystem som legger vekt på særpreg.
Løsningen tok hensyn til viktigheten av stedsnavn kontra oste type ved å inkorporere en dominerende serif-skrifttype som plasseres over TINE-formen for å representere håndverket. Det ikoniske TINE-blomstermønsteret ble gjenbrukt øverst i formen for å symbolisere rikdom og tilhørighet til TINEs historie. Fargebruk ble variert for å bevare historiske aspekter og vektlegge betydningen av personlig karakter og smak.
Denne løsningen ivaretar særpregene til hvert ysteri samtidig som den gir en tydelig identitet innenfor en enhetlig ramme.
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.