Nettløsning for StrongPoint
StrongPoint er et teknologiselskap som leverer løsninger og tjenester til detaljister i over 25 land. Deres produkter har mer enn fem millioner daglige brukere og bidrar til å gjøre butikker mer effektive, kundevennlige, tryggere og enklere å drive.
UI og UX design
Nettløsning
Rådgivning og strategi
Drift, support og vedlikehold
Dinamo Design fikk i oppdrag å designe og utvikle StrongPoints nye nettside og oppgradere selskapets visuelle identitet. Den nye nettsiden skulle styrke merkevaren, presentere StrongPoints omfavnsrike produktkatalog og tiltrettelegge for innhold som både inspirerer målgruppen og styrker selskapets kredibilitet.
Samtidig var det viktig å ivareta eksisterende innhold og tidligere arbeid med søkemotoropptimalisering. Løsningen måtte videre fungere både som en global plattform og for StrongPoints lokale markeder.
Den nye nettsiden ble designet med store, rene flater, bold typografi og utvalgte detaljer fra oppgradert identitet. StrongPoints løsninger og tjenester fremheves i et enkelt brukergrensesnitt med stor vekt på bildebruk, noe som gjør nettsiden både brukervennlig og innbydene. Videre kan målgruppene finne relevant innhold som referanser, kundeanmeldelser og nyheter.
Løsningen bruker språkverktøyet WPML som lar nettsidens innhold oversettes til 13 ulike språkversjoner og kan enkelt administreres av redaktører i de ulike land.
I den oppgraderte løsningen har målgruppen fått en mer brukervennlig og troverdig nettside som raskt gir relevant informasjon og en mer effektiv brukerreise. Resultatet en løsning som det første året etter lansering økte antall henvendelser med 43%.
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.