Visuell identitet og pakningsdesign for Spekeloftet - Rema 1000

Kjøttet er klart når været vil

Speking har vært den dominerende metoden for konservering av kjøtt i tusenvis av år. Siden 1994 har Spekeloftet, en liten lokal bedrift i Hemsedal, holdt denne gamle tradisjonen i hevd.

Pakningsdesign
Merkevare identitet
Merkevare strategi
Konseptutvikling

Spekeloftet_Pinnkjott_1-sett
Spekeloftet_topp-1
Spekeloftet04d

Beliggenheten i fjellet mellom øst og vest skaper utmerkede forhold for speking av kjøtt. Her møter vestavinden med sin salte fuktighet den tørre vinden fra øst og gjør det mulig å herde og tørke kjøttet naturlig uten bruk av kunstige tørkerom.

Designet spiller på at dette er et håndlaget og tradisjonelt produkt som bruker typografi som hovedelement, med bruk av mye «luft» for å gjenspeile selve tørkeprosessen. Teksten er også skrevet på Hemsedal-dialekt, for å forsterke lokal tilhørighet. 

2-sett-sammen_L-1
Spekeloftet07-1
Spekeloftet09
Spekeloftet27-1
Spekeloftet07
Ole3
Spekeloftet_previous
Spekeloftet_NB_Sett

Dinamo Design
Oscars gate 55,

0258 Oslo

design@dinamo.no

Miljofyrtarn_l

Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.