Visuell identitet og pakningsdesign for RYGR Brygghús.
Designkonseptet er basert på den stolte vikingsagaen og det utmerkede håndverket og den rike handelskulturen. Vi valgte å bruke skjold i hoveddesignet og utviklet et system med uendelige muligheter for enhver ny type øl, ved å bruke både mønstre og farger i kombinasjoner. Dette tillater mange og distinkte serier med en klar forskjell mellom øltypene.
Pakningsdesign
Merkevareidentitet
Pakningsdesign
Strategi
Konsept
Foto: Dinamo Design / Tommy Andresen /
Roman Jøe (Lysebotn)
Rygr Brygghús er delvis eid
av Grans Bryggeri og Rema 1000.
Mikrobryggeriet er oppkalt etter det norrøne navnet "rygerne", som var de første korndyrkerne på Sørvestlandet i vikingtiden. Herfra kommer navnet Rogaland, som er kjent for sin rike vikinghistorie og spesielt det berømte og store sjøslaget som ble utkjempet i Hafrsfjord rundt år 872, som førte til foreningen av Norge.
Produktnavnene er fra regionen og navngitt fra vikingtiden. Hafr er Hafrsfjord. Jædr er det opprinnelige navnet på det vakre stedet Jæren, og Haugr er navnet på byen Haugesund på vestkysten. Logoen er utviklet fra en vikingøks for å fokusere på håndverket, og bryggeriet ligger også i Øksenevad (øks).
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.