Visuell identitet og pakningsdesign for RYGR Brygghús.

Historisk symbolikk for smak

Designkonseptet er basert på den stolte vikingsagaen og det utmerkede håndverket og den rike handelskulturen. Vi valgte å bruke skjold i hoveddesignet og utviklet et system med uendelige muligheter for enhver ny type øl, ved å bruke både mønstre og farger i kombinasjoner. Dette tillater mange og distinkte serier med en klar forskjell mellom øltypene.

Pakningsdesign
Merkevareidentitet
Pakningsdesign
Strategi
Konsept

Foto: Dinamo Design / Tommy Andresen /
Roman Jøe (Lysebotn)

Rygr Brygghús er delvis eid 
av Grans Bryggeri og Rema 1000.

RYGR_P5210009
RYGR_3-1
RYGR_4-1

Mikrobryggeriet er oppkalt etter det norrøne navnet "rygerne", som var de første korndyrkerne på Sørvestlandet i vikingtiden. Herfra kommer navnet Rogaland, som er kjent for sin rike vikinghistorie og spesielt det berømte og store sjøslaget som ble utkjempet i Hafrsfjord rundt år 872, som førte til foreningen av Norge.

Produktnavnene er fra regionen og navngitt fra vikingtiden. Hafr er Hafrsfjord. Jædr er det opprinnelige navnet på det vakre stedet Jæren, og Haugr er navnet på byen Haugesund på vestkysten. Logoen er utviklet fra en vikingøks for å fokusere på håndverket, og bryggeriet ligger også i Øksenevad (øks).

RYGR_Frank_Oslo_13C-1
P8020001-4
RYGR_Frank_Oslo_04B
RYGR_1B
RYGR_2
RYGR_Frank_Oslo_02B
RYGR_Frank_Oslo_06
RYGR_Frank_Oslo_01
RYGR_Frank_Oslo_07B
RYGR_Frank_Oslo_09
RYGR_Frank_Oslo_08
RYGR_Frank_Oslo_11
RYGR_Frank_Oslo_12
RYGR_Frank_Oslo_10B
RYGR_Frank_Oslo_14B
RYGR_Frank_Oslo_01J