Årsrapport og nettside for Ruter

Endelig reiser vi sammen igjen

I samarbeid med Ruter har Dinamo utviklet en årsrapport som beskriver et år hvor samfunnet langsomt fant tilbake til en slags normal – og hvor Ruter tok mange steg i retning av en digital fremtid.

Konsept og ide
Forvaltning av identitet
Redaksjonell rådgivining
Design og produksjon
Grafer og regnskap
Infografikk
Illustrasjoner og art direction

ruter_case_bilder-2
ruter_case_bilder_3

Designet er basert på Ruters designsystem hvor vi gjenbrukte grunnkomponentene fra nettsidedesignet (ruter.no) og designet skreddersydde komponenter og justeringer for å dekke rapportens behov. Vi designet også diverse statiske modeller og grafer på nytt for å både fungere bedre på digitale flater, men også være i tråd med designet i rapporten ellers.

Det ble avholdt ukentlige statusmøter med redaksjonen hos kunden hvor vi diskuterte innhold, design, struktur og fremdrift.

Vi bisto med publisering av innhold, valg av bilder, illustrasjoner og hvilke tekster eller tall som kunne fremheves. Publiseringsløsningen for rapporten lå i Wordpress som gjorde det enkelt for redaksjonsgruppen å publisere og redigere innhold.

ruter_aarrapport2022_case_02-1
ruter_aarrapport2022_case_portait_01