Visuell identitet for JUS
Som den største enkeltaktøren innen juridisk utdanning i Norge med over 400 kurs, med teksttungt innhold og lite fotografier, var det et stort behov for en dynamisk og systematisk visuell løsning som kunne kommunisere og differensiere de ulike kursene.
Visuell identitet
Merke- og designstrategi
Innsikt og analyse
Ide og konsept
Designproduksjon og forvaltning
Fra oversikt og helt ned til kursmateriell ønsket vi å skape et mindre monotont, repeterende og tungt uttrykk, i en verden full av liten skrift, henvisninger, paragrafer og fotnoter.
JUS' visuelle identitet skal fokusere og synliggjøre det store og komplekse kurstilbudet, innholdet og kompetansen først. Vi ønsket å styrke en så viktig juridisk institusjon gjennom å bygge på aktualitet, utøvelse, innhold, opplevelse og kvalitet - ikke lene oss for mye på den eksisterende posisjonen og assosiasjonene.
Etter analyse besluttet vi å flytte JUS fra det klassiske, litt tunge og tradisjonelle kategorispråket i det juridiske feltet. JUS skulle skille seg mer ut og fremstå som en oppdatert, solid, modig, kompetent og relevant kompetanseinstitusjon for alle sine målgrupper. Fortsatt en autoritet i bransjen, kompetente og vennlige, men med et lettere, mer spenstig uttrykk.
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.