Identitet og nettløsning for Hamax

En rendyrket og raffinert identitet for fremtiden

I over 60 år har Hamax vært en pålitelig leverandør av kvalitetsprodukter som inspirerer til en aktiv friluftslivsstil. For å tilpasse seg en stadig tøffere konkurranse, samt fortsette å være relevante for fremtiden, var profilens formspråk utdatert og ikke lenger tilpasset moderne bruk. Dinamo Design har bistått Hamax med facelift av merkevare, verktøykasse og nettside.  

Visuell Identitet
Retail
Nettside
UI og UX design

Nettløsning utviklet i samarbeid med Proventus

Hamax 16.9_hamax_1
hamax_outback-01 (1)
Hamax 16.9_hamax_3
Hamax 16.9_hamax_hamax_4

Rentegnet logo

Både symbol og navnetrekk har gått gjennom en rentegningsprosess. Kurver, tykkelser, proporsjoner og størrelser – ny logo fremstår som et friskt pust. Bokstavene står stødigere plantet, bredden til hver bokstav er justert til en mer harmonisk enhet og symbolets rotasjon er endret fra 45° til 35°. Mange små – men betydelige – justeringer gjør at logoen nå fremstår som helt ny, samtidig som det virker som at den alltid har vært sånn.  

Hamax 16.9_hamax_21webp
Hamax 16.9_hamax_7
Hamax 16.9_hamax_8
Hamax 16.9_hamax_9

Utvidet fargepalett

Hele fargepaletten er justert og oppdatert med nye farger. Den nye paletten skal komplimentere selve produktene med behagelige og skandinaviske toner, samt treffe målgruppen bedre. Den røde sterke fargen har fått en mer passiv rolle som kan brukes mer aktivt behov, som eksempel skiltbruk og andre steder der det er nødvendig med en sterk farge. Hamax har nå fått en dusere og vennligere fargeprofil, sammenlignet med den mørke og harde fremtoningen de tidligere hadde med sort, grått og rødt.

Hamax 16.9_hamax_10
Hamax 16.9_hamax_11
Hamax 16.9_hamax_13

Nettside

Hamax sine nettsteder globalt hadde behov for en oppgradering og fornyelse av brukeropplevelse, i tillegg til implementering av den nye identiteten. Vi åpnet opp designet med mer plass og luft, og tok i bruk grep som store og tydelige navigasjonkort, knapper og innganger videre til innhold. De nye komplementære fargene ble tatt i bruk gjennomgående og tematisk, noe som skaper et mer helhetlig og moderne uttrykk og en brukervennlig opplevelse.

Nye avrundede former og store, tydelige elementer, kombinert med mer variert bruk av farger, gjør opplevelsen mer «premium» og oppdatert. Ved å ta i bruk større kontraster i størrelsene på typografi og tydelige og vennlige innganger og kampanjefelt, fremstår nå nettstedet som langt mer moderne og oppdatert. Og ikke minst hjelper vi brukerne av nettstedet til å finne frem dit de skal og konvertere, samtidig som de får en helhetlig opplevelse av merkevaren Hamax.

Hamax 16.9_hamax_16
Hamax 16.9_hamax_12
Hamax 16.9_hamax_hamax_14
Hamax 16.9_hamax_hamax_15
Hamax 16.9_hamax_17
Hamax 16.9_hamax_18
Hamax 16.9_hamax_19
Hamax 16.9_hamax_20