Identitet og nettløsning for Hamax
I over 60 år har Hamax vært en pålitelig leverandør av kvalitetsprodukter som inspirerer til en aktiv friluftslivsstil. For å tilpasse seg en stadig tøffere konkurranse, samt fortsette å være relevante for fremtiden, var profilens formspråk utdatert og ikke lenger tilpasset moderne bruk. Dinamo Design har bistått Hamax med facelift av merkevare, verktøykasse og nettside.
Visuell Identitet
Retail
Nettside
UI og UX design
Nettløsning utviklet i samarbeid med Proventus
Både symbol og navnetrekk har gått gjennom en rentegningsprosess. Kurver, tykkelser, proporsjoner og størrelser – ny logo fremstår som et friskt pust. Bokstavene står stødigere plantet, bredden til hver bokstav er justert til en mer harmonisk enhet og symbolets rotasjon er endret fra 45° til 35°. Mange små – men betydelige – justeringer gjør at logoen nå fremstår som helt ny, samtidig som det virker som at den alltid har vært sånn.
Hele fargepaletten er justert og oppdatert med nye farger. Den nye paletten skal komplimentere selve produktene med behagelige og skandinaviske toner, samt treffe målgruppen bedre. Den røde sterke fargen har fått en mer passiv rolle som kan brukes mer aktivt behov, som eksempel skiltbruk og andre steder der det er nødvendig med en sterk farge. Hamax har nå fått en dusere og vennligere fargeprofil, sammenlignet med den mørke og harde fremtoningen de tidligere hadde med sort, grått og rødt.
Hamax sine nettsteder globalt hadde behov for en oppgradering og fornyelse av brukeropplevelse, i tillegg til implementering av den nye identiteten. Vi åpnet opp designet med mer plass og luft, og tok i bruk grep som store og tydelige navigasjonkort, knapper og innganger videre til innhold. De nye komplementære fargene ble tatt i bruk gjennomgående og tematisk, noe som skaper et mer helhetlig og moderne uttrykk og en brukervennlig opplevelse.
Nye avrundede former og store, tydelige elementer, kombinert med mer variert bruk av farger, gjør opplevelsen mer «premium» og oppdatert. Ved å ta i bruk større kontraster i størrelsene på typografi og tydelige og vennlige innganger og kampanjefelt, fremstår nå nettstedet som langt mer moderne og oppdatert. Og ikke minst hjelper vi brukerne av nettstedet til å finne frem dit de skal og konvertere, samtidig som de får en helhetlig opplevelse av merkevaren Hamax.
Dinamo Design
Oscars gate 55,
0258 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.