Pakningsdesign for Freia konfekt
Gode ønsker konfekten er en moderne klassiker i sortimentet, og hatt flere redesign over en lengre periode. Nå var det på tide med å knytte konfekten opp mot premium-serien sammen med et nytt produkt for mørke hjerter. Designet for hverdagsluksus med et lysere tidløst seriepreg.
Pakningsdesign
Merkevarestrategi
Art direction
Foto: Dag Dalvang (Gode Ønsker sjokolade)
En del av det nye designprosjektet var å utforske om vi kunne bruke marabou-storken i en viktigere rolle som tidligere. Storken ble skapt i 1907 etter en tegnekonkurranse til en kakaoboks. Siden den gang har den alltid vært med i merkevaren, men har over tid blitt mindre brukt totalt sett til emballasje.
Løsningen ble å la storken gjenvinne en sentral rolle knyttet til premium, med et lysere design for å tiltrekke seg nye målgrupper.
Fordelen med å la storken få tilbake en slik rolle er at den har en stolthet i formen, samtidig som designet blir sterkere for sin historie. Dette kombinert med å la smaken spille en mer dominerende rolle i et lysere design for større differensiering til konkurrenter.
Dinamo Design
Tullins gate 4c,
0166 Oslo
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg sertifisert som Miljøfyrtårn.