Visuell identitet og pakningsdesign

Fornyelse av et ikon

Devold er et norsk ikon, som dateres tilbake til 1853, og er et av verdens eldste utendørsmerker. Da positive merkeassosiasjoner, som "autentisk" og "kvalitet", ble erstattet med "kjedelig" og "forutsigbar", var det på tide å gjøre en endring. Prosjektet ble å gjennomføre en fullstendig merkerevisjon og oppfriskning av strategi, visuell identitet og kommunikasjonsplattform.

Merkevareidentitet
Merkevarestrategi
Pakningsdesign
Visuell identitet

Foto: pål Laukli

Devold_1926_amundsen_norge2-1
Devold_face02-896×1024-1
Devold_colour_palette-2
Devold_detail_03
Devold_detail_01
Devold_detail_02
Devold_Brand_details-2
Devold_Iselin
Devold_icon
Devold_face01
Devold_pakning01
Devold_Frank_0316
Devold_Frank_0317
Devold_Magasin_6
Devold_Trollkyrkja