Visuell identitet og pakningsdesign for Agder Bryggeri

Et bryggeri med lokal visuell forankring

Agder Bryggeri er et av mange historiske bryggerier i Norge. Bryggeriet gikk ut av drift i 1904, men ble vekket til live igjen gjennom et nasjonalt initiativ fra Rema 1000 og er en del av selskapets lokalproduserte ølstrategi. Dette ølet selges kun i Sør-Norge (Agder).

Pakningsdesign
Merkevare identitet
Merkevare strategi
Konseptutvikling

Foto: Erik Fuglseth, Adam Read

Agder_07
Agder_logo-01
Agder_02

Konseptet er inspirert av Agder-området med sine hvite hus, gode seilas og lange historie og tradisjon. Designet ble bygget rundt en typografisk håndlaget logo som skulle gjenspeile dette. Den dominerende bruken av hvitt er uvanlig for et øldesign, men det gjør at ølet skiller seg ut i det som kan være en mørk og overdesignet kategori.

Agder_03
Agder_01
Agder_04
Agder_06
Agder_05